piątek, 13 lutego 2015

Świat oszalał, na punkcie minky ;)

moje cuda z minky
Oszalałam i ja ;)

Przyznam się szczerze, że długo wstrzymywałam się z zakupami z materiału minky. Wytrzymałam całą ciążę tłumacząc sobie, że to kolejna "modowa fanaberia" propagowana przez telewizję. Do czasu... gdy w szpitalu jedna z dziewczyn miała kocyk z minky dla swojego maleństwa. Po dotknięciu go, niestety przepadłam i postanowiłam jednak coś z tego minky kupić :D


Zacznę od tego, że niewtajemniczonym wytłumaczę co to jest minky :)
Otóż jest to pluszowy materiał, dokładnie jest to rodzaj mięciutkiej tkaniny poliestrowej z okrągłymi wytłoczeniami o długości włosa 2mm. Doskonale nadaje się do produkcji akcesoriów dla dzieci - zabawek, maskotek, kocyków, poduszek czy elementów odzieży.

Materiał ten jest niesamowicie miękki i przytulny, przez co idealnie nadaje się do szycia akcesoriów dla dzieci :) Nic więc dziwnego, ze w internecie, na portalach aukcyjnych i sklepach propagujących rękodzieło jak grzyby po deszczu powstają liczne produkty stworzone z tej tkaniny :)

Ja również skusiłam się na minky zarówno na gotowe produkty jak i na sam materiał, z którego mogę sama tworzyć różne cudeńka :)
kocyki BabyOno

Z posiadanych gotowców z czystym sumieniem mogę polecić kocyki dwustronne firmy BabyOno. Mamy dwa takie, są w codziennym użyciu, prane już wielokrotnie, absolutnie ulubione kocyki naszego Dziecia :)







materiały, jakie posiadam
Natomiast z materiałów posiadam 6 kolorów, z których dotąd powstała szmatka sensoryczna z tasiemkami oraz sensoryczna kostka/sześcian :) 
Szyjącym mamom podpowiem, żeby jednak szukać materiału o większej gęstości, jest wtedy grubszy i ma większe i bardziej wypukłe wytłoczenia. 
Przyznam, że nie jest to najłatwiejsza tkanina w szyciu, ponieważ jest dosyć śliska, tak więc bez sporej ilości szpilek się nie obejdzie. Jednak ze mnie jest dopiero początkująca krawcowa, a się nie zraziłam :) wręcz przeciwnie radość z samodzielnego uszycia swojemu dziecku zabawki jest dużo większa, niż ta chwila nerwów przy maszynie do szycia :)
szmatka sensoryczna z metkami
sensoryczna kostka z metkami/tasiemkami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz